- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Otázkou ovšem zůstává, jak jsme se do této šlamastiky dostali? Jak je možné, že v roce 2015, kdy již má být vyčerpána celková alokace na tento program, chybí České republice dočerpat (certifikovat) zhruba 54 mld. Kč?
Odpověď je jednoduchá!
Může za to právě bývalá vláda pravicové ODS! Ta se totiž domnívala, že se škrtem veřejných výdajů a především investic proškrtá až k prosperitě země! Namísto toho nás uvrhla do další vlny recese, ačkoliv se z té první již naši sousedé pomalu dostávali.
Byl to právě Nečasův ministr dopravy, který v srpnu 2010 zastavil 31 železničních a 15 silničních staveb, které měly v následujících letech v Česku rozšířit dopravní infrastrukturu a jejichž výstavba byla spolufinancovaná právě z OP D. Stejně tak byl seškrtán rozpočet SFDI zhruba o 30 mld. Kč v následujícím roce. Zastavila se jak projektová příprava klíčových staveb, tak i výkupy pozemků.
Když pak s ostudou odcházela vláda Petra Nečase, bylo u tohoto klíčového operačního programu certifikováno pouze necelých 40 % celkové alokace (národní + EU zdroje).
Martin Novotný (ODS), bývalý primátor města Olomouce, přeci sám musí dobře vědět, že nelze stavět, pokud nemám vykoupený pozemek, připravenou projektovou dokumentaci, vyřízena všechna povolení. A to je to, co právě vláda ODS, která nyní ostatní poučuje, zastavila.
ODS by tedy měla nyní spíše zpytovat svědomí a děkovat této vládě, že se snaží dělat maximum z toho minima možného, které tu po nich zůstalo a ne na ni za každou cenu plivat! Protože tento průšvih jde opravdu jen a jen za nimi!